torsdag 13 juni 2013

Vem är kungen i djungeln?


flatebo-sidan och i flatebo-gruppen på Facebook har jag bett om lite tips på kristna barnsånger som "alla" kan och det har vällt in tips. Superroligt! Kul att se att det är hyfsat samma låtar som jag är uppvuxen med och det är så roligt att bli påmind om dem. Klicka dig dit och kolla, kanske du kan dem, du med? 

Hemma hos oss trallas sångerna för fullt och i dag var det kungen i djungeln-sången som jag har gått och gnolat på och hunnit skissa lite på. Jag sjöng den i morse för lilla fröken och när jag kom till "... och han är kungen min!" ylade hon MIIIIN tillbaka. Det där är visst lite kul just nu. Min. Min. MIIIIN! Hoppas hon en dag kommer att fatta att Jesus räcker till oss båda. 


Har du fler sångtips? Skriv här! 

PS: Hmm. De där stackars aphänderna ... Jag ska se om de kan få lite mer omsorg ... 

7 kommentarer:

  1. "Bygg inte hus på grus.."

    "Jag går på livets väg"

    "Jesus älskar alla barnen"

    "Jesus jag älskar dig" ("Jesus, jag älskar Dig, Jesus jag älskar Dig, Jesus jag älskar Dig. Du är den som format mitt liv i min mor, därför vill jag tacka med vart andetag, Jesus jag älskar Dig")

    SvaraRadera
  2. Bara den som vandrar nära marken, kan se dina under Gud.. :)

    SvaraRadera
  3. "Bygg inte hus på en sandig strand" ;)

    "Jesus finns fast han inte syns .. tomten syns fast han inte finns" :D

    SvaraRadera
  4. Å å å å vad Gud är god mot mig... Å å åå vad Gud.. å å å å vad Gud...aldrig kan jag glömma vad han gjort för mig
    Han hör mig när det regnar
    ..han hör mig...snöar...
    ......haglar
    Vad Gud är god.....


    Jag kan inte vad du kan du kan inte vad jag kan men Gud har en uppgift som passar för dig och en annan som passar för mig...
    Plus en vers

    Jag hoppas ni gör en barnskiva med alla sångerna. .!!!!!:-)
    Jag har själv letat med ljus och lykta efter sånger att sjunga för min dotter sen jag fick henne för tre år sedan...
    Sånger som sitter i huvudet redan men att texter saknas bitvis i minnet :-)
    Är uppvuxen på 70 och 80 talet så jag är hopplöst ute när det gäller dagens sånger för barn i kyrkan.

    Elisabeth

    SvaraRadera
  5. Jesus lilla lamm jag är
    på sin axel han mej bär

    Han har skapat stjärnorna
    han har skapat vattendrag
    Han har skapat alla berg
    Han har skapat mej
    Men inte därför som jag älskar honom
    utan därför att han gav sitt liv
    för mej och hela världen
    på Golgata!

    Säj vem har skapat dej o mej?
    Gud i himmelen!

    Bä bä bä, bä bä bä, kan du säja vem jag är?
    Ja det kan jag, ja det kan jag
    Du är ett lamm!

    Vem har gjort alla djur, kan du säja vem det är?
    Ja det kan jag, ja det kan jag,
    det är vår Gud!

    SvaraRadera
  6. När det stormar när det stormar när det stormar runtomkring mig.
    Gud är stark när jag är svag hjälper mig att ta nya tag när det stormar när det stormar när det stormar runtomkring mig. ..


    Brist ut nu i jubel min själ, brist ut nu i jubel min själ. Jag vill vara nära Gud där tar glädjen aldrig slut . brist ut brist ut i jubel min själ...

    Kolla in charlott o per höglunds skivor de har fina sånger. Men går kanske inte köpa..

    Min tjej är förtjust i dem särskilt noa sången... " drt kommer en flod" den sjunger jag titt som tätt.

    "En snigel kallad Herbert han var så långsam så.. trafikstopp blev det överaölt där Herbert skulle gå. Ur musikmaskinen skivan
    .
    Elisabeth

    SvaraRadera