onsdag 19 juni 2013

Se till mig som liten är

Lilla fröken tittade sig omkring när vi bad en extra bön kring kyrkkaffebordet i söndags. Hon pekade på de bedjande damerna som satt med slutna ögon mitt emot, viskade "Åva. Åva" och tecknade sova. Hmm. Betyder det att hon har sett oss be lite för sällan här hemma? Det kanske drar upp snittet att hon satt och sa "Amen! Amen!" mitt i bönen under själva mötet? Alltid nåt! 

Det där med att skissa barnsånger, det fastnade jag visst för alldeles. Så hiskeligt roligt! Jag har tittat en massa på era förslag (TACK!) och har välan 15 sånger hyfsat färdiga nu och jag tänkte återkomma inom någon liten dag med vad jag ska ha dem till. Och med vad du ska ha dem till, såklart! 

Men först blir det till att sluta ögonen och be en liten godnattbön. Och sen hoppas jag på att få "åva, åva" gott. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar