tisdag 25 juni 2013

Hemma hos oss prick nu

Så här ser det ut hemma hos oss just nu. Det dukas fika inne ... 


... ute njuter jag av fina pelargoner ... 


... och pioner som håller på att slå ut. 


Däremot njuter vi kanske inte lika fullt av dammen som vi håller på att offra till fördel för en blivande sandlåda ... 


... och det halvfärdiga staketet är väl kanske lite väl ... halvfärdigt. 


Jag har snickrat ihop en enkel bänk längs ena uteplatsen och den ska få lite mer skruvar i sig, färg på sig och så ska jag sno ihop en hög med kuddar att ha på den. 


Apropå sno ihop: Lite pinnar, lite tyg och några kuddar och vips hade vi ett helmysigt litet tält, perfekt att sitta och mysa i. 


Och det är väl just det. Att mysa. Trots - eller mitt i - alla pågående projekt här och där, så är det just det jag tänker göra. Mysa. För tänk att vi har en fin trädgård som solen lyser på och som vi får vara i hur mycket vi vill. Det är jag tacksam för. 

Vilken mysig lyx!

2 kommentarer:

  1. Vackra bilder!
    Trodde nästan att tyget och det var en krinolin, det har varit oväntat i trädgråden =)

    SvaraRadera
  2. Haha, en krinolin, det hade väl varit stiligt? Får ta och se om jag hittar nån sån i gömmorna :)

    SvaraRadera